re.store®

#Braga #Empresa #re.store #sustentabilidade #inclusão social #upcycling de têxteis #têxteis reutilizados #economia circular

re.store® is a Portuguese textile brand that combines social innovation with environmental innovation and educational activities to change current consumer habits.

In 2025 we were honoured with 3 awards:

  • September: 1st national prize for responsible and inclusive entrepreneurship at the European Enterprise Promotion Awards 2025 (IAPMEI).
  • October: "Best Use Case Award" at the 5th International Innovation, Sustainability and Regeneration Conference (INSURE.Hub) held at the Portuguese Catholic University in Porto.
  • November: ODSlocal award in the Prosperity dimension, in the Projects Category

We promote social inclusion by empowering, valuing and recognising vulnerable social groups who make the products and are duly remunerated for this work.

Impacts
Remuneração das pessoas que confecionam os produtos
70.000,00
euros Total

Valor total pago aos parceiros sociais que confecionam os produtos da marca.

Target
8 4
Improve resource efficiency in consumption and production
Toneladas de tecidos e acessórios reutilizadas
9,2
tonnes Acumulado

Quantidade de tecidos e acessórios reutilizados em 5 anos de atividade.

Target
12 5
Substantially reduce waste generation
Participação em eventos para a consciencialização sobre sustentabilidade e inclusão social
68
Ações/Eventos Acumulado

Estas ações incluem desde workshops, palestras, aulas, ações de esclarecimento e outras.

Target
17 6
Knowledge sharing and cooperation for access to science, technology and innovation
Parceiros Sociais
30
persons Total

Pessoas que fazem parte da nossa comunidade e confecionam os nossos produtos.

Target
8 1
Sustainable Economic Growth
Parceiros Industriais
19
Empresas Total
Target
17 17
Encourage effective partnerships
Clientes B2B
50
Empresa

Temos estabelecidas várias parcerias comerciais com 10 países diferentes: Portugal, Espanha, Suíça, Itália, EUA, Países Baixos, República da Irlanda, França, Suécia, Alemanha.

Target
17 14
Enhance policy coherence for sustainable development
Project information
Promoter:
Empresa
No. of people reached:
500 – 5000
Development Status:
In fructification